• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134184
+
-

کیوسک/ هفته‌نامه اکونومیست [انگلیس]/ چین؛ دیکتاتوری موفق


اکونومیست به مناسبت صدمین سالروز تاسیس حزب کمونیست چین، گزارشی ویژه در انتقاد از حزب حاکم در پکن منتشر کرده است. این مجله نوشته که 100سال حکومت یک رکورد جهانی به‌حساب نمی‌آید اما اینکه «یک حکومت دیکتاتوری» بتواند یک کشور قحطی زده را به اقتصاد دوم جهان تبدیل کند، یک رکورد است. اکونومیست، حکومت چین را موفق‌ترین دیکتاتوری جهان نامیده است. این مجله نوشته که قطار اقتصاد چین بالاخره یک روز سوختش تمام می‌شود و از حرکت می‌ایستد.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
افزایش مبتلایان به کرونا در آفریقا


شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آفریقا به 5میلیون‌و330هزارو324نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز در این قاره به 139هزارو508نفر رسیده است. به نوشته نیویورک‌تایمز، بیشترین میزان ابتلا به کرونا در کشورهای آفریقای جنوبی، مراکش، تونس، اتیوپی، مصر و لیبی و بیشترین موارد فوتی در آفریقای جنوبی، مصر و تونس به ثبت رسیده است. سازمان بهداشت جهانی از مشاهده نوع جهش‌یافته دلتای کرونا در 14کشور آفریقایی خبر داده است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
مقابله با سرکوب آبی


سانسور سازمان‌یافته محتوای منتشرشده از سوی کاربران اینترنت برای حمایت از فلسطین مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر جهان به‌دنبال داشته است. ازجمله این اعتراضات، راه‌اندازی کمپینی متشکل از شهروندان 12کشور عربی برای مقابله با سانسور گسترده پست‌های مرتبط با فلسطین در شبکه اجتماعی فیسبوک است. این کمپین با استقبال میلیونی کاربران مواجه شده است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید